Homepage MK Collectie Objecten MK Zoekresultaat

Zoekresultaat:    1640-1650     

Aantal gevonden objecten : 252   (uit: 4949)

Getoond wordt object : 181 t/m 210


Uitgebreid zoeken
Gesorteerd op:  Object nr.

Zoekresultaat verdeeld over 9 pagina's, met elk (max.) 30 objecten:

Begin        Vorige      1   2   3   4   5   6   7   8   9       Volgende       Eind

Klik op object voor vergroting en meer informatie

181. Object nr.: 18700  
Inname Utrecht 1672
Prent           (ca. 1675)    [Hooghe, Romeyn de (graveur)]
Afbeelding van de inname van Utrecht in 1672. Met bovenschrift: "d'Heeren van Utrecht presenteren des Stadts sleutels an den Koning van Frankrijk, waer op den Koning persoonlyk binnen Utrecht intreckt, den 5 July, Anno 1672." Gravure Romeyn de Hooghe (1645-1708). Prent komt waarschijnlijk uit L. van den Bosch: Schauplatz des Krieges ... in den Vereinigten Niederlanden, Amsterdam, 1675.
Voor Romeyn de Hooghe zie: https://rkd.nl/explore/artists/39559

papier; drukinkt;  B=28.0cm, H=19.0cm (Papier); B=25.1cm, H=16.3cm (Afbeelding); 
 

182. Object nr.: 18725  
Portret Joost van den Vondel (1587-1679)
Prent           (ca. 1640)    [Sandrart, Joachim von (tekenaar); Matham, Theodor (graveur); Danckertz., Cornelis (uitgever)]
Portret van Joost van den Vondel (1587 - 1679). Gravure door Theodor Matham (1606 -1676) naar een tekening van Joachim von Sandrart (1609 - 1688). Uitgever is Cornelis Danckertz. Vermoedelijk een exemplaar vóór de letter.
Joost van den Vondel (Keulen, 17 november 1587 – Amsterdam, 5 februari 1679), bijgenaamd 'de Prins der dichters', was een Nederlandse dichter en toneelschrijver die vele genres beoefende: leer- en lofdichten, lyriek, emblemen en grotere verhalende gedichten. Zelf achtte hij de tragedie het hoogste genre, waarvan hij er drieëndertig vervaardigde. De bekendste is Gijsbrecht van Aemstel (1637). De toneelstukken Lucifer (1654), Adam in ballingschap (1664) en Noah (1667), Vondels laatste tragedie, vormen een trilogie over de zondeval van achtereenvolgens de engelen, de eerste mens en de eerste mensheid. Vondel komt met zeven titels voor in een top 100 van belangrijkste Nederlandse toneelstukken.
Zie ook: 11081 voor een identieke afbeelding met ondertekst.
Voor de werken van Vondel zie: http://www.dbnl.nl/tekst/vond001dewe04_01/
Voor Joachim von Sandrart zie: https://rkd.nl/explore/artists/69604
Voor Theodor Matham zie: https://rkd.nl/explore/artists/53940
voor Cornelis Danckertz. zie: https://rkd.nl/explore/artists/19919

Papier;  B=19.1cm, H=24.5cm (Beeldmaat); B=24.8cm, H=37.2cm (Papier); 
 

183. Object nr.: 18726  
Portret Joost van den Vondel (1587-1679)
Prent           (ca. 1650)    [Lievensz., Jan (graveur); Bergh, Jacobus van den (uitgever)]
Portret van Joost van den Vondel (1587-1679) voorzien van onderschrift: "In Vondel speelt de Geest van Neèrlants Poëzy: Natuur volmaeckt zijn kunst, en zet haer leven by."door Prudentur (= schuilnaam van van den Vondel). Gravure van Jan Lievensz. (1607-1674). Zie "De Werken van Vondel", deel 4, 1640-1645, op www.dbnl.org
Joost van den Vondel (Keulen, 17 november 1587 – Amsterdam, 5 februari 1679), bijgenaamd 'de Prins der dichters', was een Nederlandse dichter en toneelschrijver die vele genres beoefende: leer- en lofdichten, lyriek, emblemen en grotere verhalende gedichten. Zelf achtte hij de tragedie het hoogste genre, waarvan hij er drieëndertig vervaardigde. De bekendste is Gijsbrecht van Aemstel (1637). De toneelstukken Lucifer (1654), Adam in ballingschap (1664) en Noah (1667), Vondels laatste tragedie, vormen een trilogie over de zondeval van achtereenvolgens de engelen, de eerste mens en de eerste mensheid. Vondel komt met zeven titels voor in een top 100 van belangrijkste Nederlandse toneelstukken.
Voor de werken van Vondel zie: http://www.dbnl.nl/tekst/vond001dewe04_01/
Voor Jan Lievensz. zie: https://rkd.nl/explore/artists/50003

Karton; Papier;  B=12.4cm, H=15.6cm (Beeldmaat); B=12.9cm, H=17.9cm (Papier); B=24.9cm, H=32.0cm (Onderlaag); 
 

184. Object nr.: 18727  
Portret Joost van den Vondel (1587-1679)
Prent           (ca. 1650)    [Lievensz., Jan (graveur)]
Portret van Joost van den Vondel (1587-1679) verkleind en gekeerd naar links, met onderschrift onder zijn schuilnaam Prudenter: "In Vondel speelt de Geest van Neerlaents Poëzy: Natuur volmaeckt zijn kunst en zet haer leven by.", uitgegeven in Vondels Poëzy, 1650. Gravure van Jan Lievensz. (1607-1674). Zie: "De Werken van Vondel, deel 4, 1640-1645, op www.dbnl.org
Joost van den Vondel (Keulen, 17 november 1587 – Amsterdam, 5 februari 1679), bijgenaamd 'de Prins der dichters', was een Nederlandse dichter en toneelschrijver die vele genres beoefende: leer- en lofdichten, lyriek, emblemen en grotere verhalende gedichten. Zelf achtte hij de tragedie het hoogste genre, waarvan hij er drieëndertig vervaardigde. De bekendste is Gijsbrecht van Aemstel (1637). De toneelstukken Lucifer (1654), Adam in ballingschap (1664) en Noah (1667), Vondels laatste tragedie, vormen een trilogie over de zondeval van achtereenvolgens de engelen, de eerste mens en de eerste mensheid. Vondel komt met zeven titels voor in een top 100 van belangrijkste Nederlandse toneelstukken.
Voor de werken van Vondel zie: http://www.dbnl.nl/tekst/vond001dewe04_01/
voor Jan Lievensz. zie: https://rkd.nl/explore/artists/50003

Karton; Papier;  B=9.2cm, H=12.5cm (Beeldmaat); B=9.2cm, H=14.5cm (Papier); B=24.9cm, H=32.0cm (Onderlaag); 
 

185. Object nr.: 18735  
Portret Jan Vermeyen (1500 - 1559)
Prent           (1588 - 1650)    [Hondius, H]
Portret van de schilder Jan Cornelisz. Vermeyen, Beverwijk 1504 - Brussel 1559, door Hendrick Hondius (I), naar Johannes Wierix, 1610.
De achtergrond met mediterrane details doet vermoeden dat de afbeelding betrekking heeft op de kruistocht naar Tunis vanuit Spanje, waaraan de schilder onder leiding van keizer Karel V heeft deelgenomen in 1535. In de Latijnse ondertiteling van de prent komt de naam van deze keizer - "Carole Ceasar" - voor.
Hij was kunstschilder, tekenaar, tapijtontwerper, prentkunstenaar, werkzaam voor het Habsburgse hof.
In 1922 is in Beverwijk een straat naar hem vernoemd.
Bron: J. van der Linden: 'Een straatje om in Beverwijk'.
Voor Jan Cornelisz. Vermeyen zie: https://rkd.nl/explore/artists/80537
Voor Hendrick Hondius zie: https://rkd.nl/explore/images/178233

papier;  B=12.0cm, H=15.5cm (Beeldmaat); B=12.0cm, H=20.7cm (+ ondertitel); 
 

186. Object nr.: 18744  
Portret Pieter Corneliszoon Hooft (1581-1647)
Prent           (1642)    [Sandrart, Joachim von (schilder); Sijlvelt, Antonij van (graveur)]
Portret van Pieter Corneliszoon Hooft. Gravure door Antonij van Sijlvelt (ca. 1640-na 1695), naar een schilderij van Joachim von Sandrart (1606-1688). De ovale afbeelding toont Hooft op 62-jarige leeftijd. Op het randopschrift staat vermeld: "Pieter Corneliszoon Hooft, ridder van Sint Michiel, drost van Muide, baljuw van Goeilandt.." Aan de bovenzijde staat in romeinscijferschrift jaartal (=1642) en leeftijd (=62). In het onderschrift staat een 6 regelig gedicht van Joost van den Vondel: "Het brein gespitst op 't roer der Staaten te regeeren, En 's wereldts Oceaan met kloekheit te braveeren, .....enz."
Pieter Corneliszoon Hooft (Amsterdam, 16 maart 1581 - Den Haag, 21 mei 1647) was een Nederlandse geschiedkundige, dichter en toneelschrijver. Hij kan beschouwd worden als een van de grondleggers van een serieuze literaire cultuur in het Nederlandse taalgebied, naar het Franse en Italiaanse voorbeeld. Na een reis door Europa studeerde hij rechten in Leiden. Hooft werd een exponent van de renaissance in Nederland en had humanistische ideeën. Hooft staat op de zevende plaats in de in 2002 samengestelde Canon van de Nederlandse letterkunde.
Zie ook: sterke gelijkenis met 18745 en 18746
Voor meerdere portretten van Pieter Corneliszoon Hooft zie: http://www.dbnl.org/auteurs/beeld.php?id=hoof001
Voor Joachim von Sandrart zie: https://rkd.nl/explore/artists/69604
Voor Antonij van Sijlvelt zie: https://rkd.nl/explore/artists/86805

papier; karton;  B=18.0cm, H=26.5cm (Beeldmaat); B=21.5cm, H=28.5cm (Papier); B=25cm, H=32cm (Onderlaag); 
 

187. Object nr.: 18745  
Portret Pieter Corneliszoon Hooft (1581-1647)
Prent           (ca. 1640)    [Sandrart, Joachim von (schilder)]
Portret van Pieter Corneliszoon Hooft. Kopergravure naar een schilderij van Joachim von Sandrart (1606-1688). In het onderschrift staat: "Pieter Cornelisz Hooft, ridder van St. Michiel, drost te Muyden, baljuw van Goeilant, &c.." met daaronder een 6 regelig gedicht van Joost van den Vondel: "Het brein gespitst op 't roer van Staten te regeeren, En 's werelts Oceaen met kloeckheijt te braveeren, .....enz."
Pieter Corneliszoon Hooft (Amsterdam, 16 maart 1581 - Den Haag, 21 mei 1647) was een Nederlandse geschiedkundige, dichter en toneelschrijver. Hij kan beschouwd worden als een van de grondleggers van een serieuze literaire cultuur in het Nederlandse taalgebied, naar het Franse en Italiaanse voorbeeld. Na een reis door Europa studeerde hij rechten in Leiden. Hooft werd een exponent van de renaissance in Nederland en had humanistische ideeën. Hooft staat op de zevende plaats in de in 2002 samengestelde Canon van de Nederlandse letterkunde.
Zie ook: sterke gelijkenis met object 18744 en 18746.
Voor meerdere portretten van Pieter Corneliszoon Hooft zie: http://www.dbnl.org/auteurs/beeld.php?id=hoof001
Voor Joachim von Sandrart zie: https://rkd.nl/explore/artists/69604

papier;  B=18.5cm, H=27cm (Beeldmaat); B=28.5cm, H=32cm (Papier); 
 

188. Object nr.: 18746  
Portret Pieter Corneliszoon Hooft (1581-1647)
Prent           (ca. 1640)    [Sandrart, Joachim von (schilder)]
Portret van Pieter Corneliszoon Hooft. Kopergravure naar een schilderij van Joachim von Sandrart (1609 - 1688). In het onderschrift staat een 4 regelig gedicht van L. van Ollefen: "Dus treffend heeft de kunst den braaven HOOFT gemaald; Den Ridder, die zig zelv' een' eeuwgen eerzuil stichtte;..enz."
Pieter Corneliszoon Hooft (Amsterdam, 16 maart 1581 - Den Haag, 21 mei 1647) was een Nederlandse geschiedkundige, dichter en toneelschrijver. Hij kan beschouwd worden als een van de grondleggers van een serieuze literaire cultuur in het Nederlandse taalgebied, naar het Franse en Italiaanse voorbeeld. Na een reis door Europa studeerde hij rechten in Leiden. Hooft werd een exponent van de renaissance in Nederland en had humanistische ideeën. Hooft staat op de zevende plaats in de in 2002 samengestelde Canon van de Nederlandse letterkunde.
Zie ook: sterke gelijkenis met object 18744 en 18745 (gespiegeld).
Voor meerdere portretten van Pieter Corneliszoon Hooft zie: http://www.dbnl.org/auteurs/beeld.php?id=hoof001
Voor Joachim von Sandrart zie: https://rkd.nl/explore/artists/69604

papier;  B=19.5cm, H=27.5cm (Beeldmaat); B=25cm, H=40cm (Papier); 
 

189. Object nr.: 18773  
Paulus.
Prent           (ca. 1600)    [Straet, Jan van der (tekenaar); Galle, Philips (graveur); Visscher, Claes Jansz. (uitgever)]
Paulus geneest de zieken tijdens zijn bezoek aan het eiland Malta. Handelingen 28:9. Gravure van Philips Galle (1537-1612) naar een tekening van Jan van der Straet (1523-1605) uitgegeven door Claes Jansz. Visscher (ca 1550- ca 1612). Blad 35 uit een reeks over de Handelingen van de Apostelen. Beschreven in A. von Wurzbach, "Niederländisches Künstler-Lexikon...", 1904-1911, band II en G.K. Nagler, "Neues allgemeines Künstler-Lexicon...", 1832-1852, band 19, blz. 553.
Voor Jan van der Straet zie: https://rkd.nl/explore/artists/75652
Voor Philips Galle zie: https://rkd.nl/explore/artists/30045
Voor Claes Jansz. Visscher zie: https://rkd.nl/explore/artists/81245

papier; drukinkt;  B=33.9cm, H=26.5cm (Papier); B=26.0cm, H=20.0cm (Plaatrand); 
 

190. Object nr.: 18774  
Paulus en Silas
Prent           (ca. 1600)    [Straet, Jan van der (tekenaar); Galle, Philips (graveur); Visscher, Claes Jansz. (uitgever)]
Afbeelding van Paulus en Silas bevrijd uit de gevangenis te Filippi. Handelingen 16:27. Gravure van Philips Galle (1537-1612) naar een tekening van Jan van der Straet (1523-1605) uitgegeven door Claes Jansz. Visscher (ca 1550- ca 1612). Blad 28 uit een reeks over de Handelingen van de Apostelen. Beschreven in A. von Wurzbach, "Niederländisches Künstler-Lexikon...", 1904-1911, band II en G.K. Nagler, "Neues allgemeines Künstler-Lexicon...", 1832-1852, band 19, blz. 553.
Voor Jan van der Straet zie: https://rkd.nl/explore/artists/75652
Voor Philips Galle zie: https://rkd.nl/explore/artists/30045
Voor Claes Jansz. Visscher zie: https://rkd.nl/explore/artists/81245

papier; drukinkt;  B=34.1cm, H=28.3cm (Papier); B=26.0cm, H=20.1cm (Plaatrand); 
 

191. Object nr.: 18775  
Paulus
Prent           (ca. 1600)    [Straet, Jan van der (tekenaar); Galle, Philips (graveur); Visscher, Claes Jansz. (uitgever)]
Afbeelding van Paulus voor de raad en hogenpriester Ananias. Handelingen 23:1. Gravure van Philips Galle (1537-1612) naar een tekening van Jan van der Straet (1523-1605) uitgegeven door Claes Jansz. Visscher (ca 1550- ca 1612). Blad 32 uit een reeks over de Handelingen van de Apostelen. Beschreven in A. von Wurzbach, "Niederländisches Künstler-Lexikon...", 1904-1911, band II en G.K. Nagler, "Neues allgemeines Künstler-Lexicon...", 1832-1852, band 19, blz. 553.
Voor Jan van der Straet zie: https://rkd.nl/explore/artists/75652
Voor Philips Galle zie: https://rkd.nl/explore/artists/30045
Voor Claes Jansz. Visscher zie: https://rkd.nl/explore/artists/81245

papier; drukinkt;  B=35.0cm, H=28.4cm (Papier); B=25.6cm, H=20.7cm (Plaatrand); 
 

192. Object nr.: 18785  
Juda en Tamar
Prent           (ca. 1570 - 1617)    [Heemskerck, Maarten van (ontwerper); Muller, Harmen Jansz. (graveur); Visscher, Claes Jansz. (uitgever)]
Juda en Tamar. Genesis 38-15. Juda, zittend rechts, schuift een ring aan de vinger van Tamar. Gravure van Harmen Jansz. Muller (ca 1540-1617) naar een ontwerp van Maarten van Heemskerck (1498-1574), uitgegeven door Claes Jansz. Visscher (ca 1550-ca 1612).
Voor Maarten van Heemskerck zie: https://rkd.nl/explore/artists/36851
Voor Harmen Jansz. Muller zie: https://rkd.nl/explore/artists/58127
Voor Claes Jansz. Visscher zie: https://rkd.nl/explore/artists/81245

papier; drukinkt;  B=35.1cm, H=29.0cm (Papier); H=20.7cm (Plaatrand); 
 

193. Object nr.: 18790  
Juda en Tamar
Prent           (ca. 1570 - 1617)    [Heemskerck, Maarten van (ontwerper); Muller, Harmen Jansz. (graveur); Visscher, Claes Jansz. (uitgever)]
Juda en Tamar. Genesis 38-20. Juda zendt een geitenbok via zijn vriend de Adullamiet naar Tamar, maar deze kan haar niet vinden. Gravure van Harmen Jansz. Muller (ca 1540-1617) naar een ontwerp van Maarten van Heemskerck (1498-1574), uitgegeven door Claes Jansz. Visscher (ca 1550-ca 1612). Rechtsonder serienummer 2.
Voor Maarten van Heemskerck zie: https://rkd.nl/explore/artists/36851
Voor Harmen Jansz. Muller zie: https://rkd.nl/explore/artists/58127
voor Claes Jansz. Visscher zie: https://rkd.nl/explore/artists/81245

Papier;  B=33.2cm, H=28.4cm (Papier); B=25.8cm, H=20.2cm (Plaatrand); 
 

194. Object nr.: 18804  
Jona en de walvis
Prent           (ca. 1570 - 1620)    [Vos, Maerten de (ontwerper); Wierix, Antoine (graveur)]
Jona wordt op zijn vlucht naar Tarsis door de walvis uitgespuwd op het droge. Jona 2:10. Gravure van Antoine Wierix (ca 1555-1604) naar een ontwerp van Maerten de Vos (1532-1603).
Voor Maerten de Vos zie: https://rkd.nl/explore/artists/81917
Voor Antoine Wierix zie: https://rkd.nl/explore/artists/84224

papier; drukinkt;  B=35.1cm, H=28.0cm (Papier); B=25.1cm, H=19.1cm (Plaatrand); 
 

195. Object nr.: 18823  
Coulster/Meerestein
Prent           (ca. 1700)   
De prent bestaat uit twee afbeeldingen. De bovenste afbeelding toont het huis "Coulster" bij Heiloo, de onderste afbeelding toont "Meerestein" bij Heemskerk. De Prent is afkomstig uit Antiquitates Belgicae of Nederlandse Oudtheden. 3e druk 1715
papier; inkt;  B=9.5cm, H=15.5cm (Papier); B=7.8cm, H=13.5cm (Afbeelding); 
 

196. Object nr.: 18829  
"'t Huis-Assemberg 1611"
Prent           (ca. 1700)    [Rademaker, Abraham (etser)]
"'t Huis-Assemberg 1611".
Voor Abraham Rademaker zie: https://rkd.nl/explore/artists/65367

papier; inkt;  B=11.1cm, H=8cm (Papier); B=10.4cm, H=6.4cm (Afbeelding); 
 

197. Object nr.: 18830  
"Abdye en Buerkerk te Egmont binnen 1680."
Prent           (ca. 1700)    [Rademaker, Abraham (etser)]
"Abdye en Buerkerk te Egmont binnen 1680".
Voor Abraham Rademaker zie: https://rkd.nl/explore/artists/65367

papier; inkt;  B=11.9cm, H=8.3cm (Papier); B=10.4cm, H=6.5cm (Afbeelding); 
 

198. Object nr.: 18831  
"'t Huis Assemberg"
Prent           (ca. 1700)    [Rademaker, Abraham (etser)]
"'t Huis Assemberg".
Zie ook: 18832
Voor Abraham Rademaker zie: https://rkd.nl/explore/artists/65367

papier; inkt;  B=11.5cm, H=8cm (Papier); B=10.3cm, H=6.6cm (Afbeelding); 
 

199. Object nr.: 18832  
"t Huis Assemberg"
Prent           (ca. 1700)    [Rademaker, Abraham (etser)]
"t Huis Assemberg".
Zie ook: 18831
Voor Abraham Rademaker zie: https://rkd.nl/explore/artists/65367

papier; inkt;  B=11.2cm, H=8.2cm (Papier); B=10.5cm, H=6.8cm (Afbeelding); 
 

200. Object nr.: 18846  
"'t Huis Assemberg"
Prent           (ca. 1700)    [Rademaker, Abraham (etser)]
"'t Huis Assemberg".
Voor Abraham Rademaker zie: https://rkd.nl/explore/artists/65367

papier; inkt;  B=11cm, H=8cm (Papier); B=10.5cm, H=6.7cm (Afbeelding); 
 

201. Object nr.: 18847  
"'t Huis Assemberg 1611"
Prent           (ca. 1700)    [Rademaker, Abraham (etser)]
"'t Huis Assemberg 1611".
Voor Abraham Rademaker zie: https://rkd.nl/explore/artists/65367

papier; inkt;  B=11.8cm, H=8.4cm (Papier); B=10.5cm, H=6.7cm (Afbeelding); 
 

202. Object nr.: 18848  
"Egmont op den Hoef 1680"
Prent           (ca. 1700)    [Rademaker, Abraham (etser)]
"Egmont op den Hoef 1680".
Voor Abraham Rademaker zie: https://rkd.nl/explore/artists/65367

papier; inkt;  B=11.8cm, H=8.1cm (Papier); B=10.5cm, H=6.7cm (Afbeelding); 
 

203. Object nr.: 18849  
"Het oude Stadhuis tot Amsterdam 1640"
Prent           (ca. 1700)    [Rademaker, Abraham (etser)]
"Het oude Stadhuis tot Amsterdam 1640".
Voor Abraham Rademaker zie: https://rkd.nl/explore/artists/65367

papier; inkt;  B=11.3cm, H=8.3cm (Papier); B=10.5cm, H=6.7cm (Afbeelding); 
 

204. Object nr.: 18850  
"Schreyershoek tot Amsterdam 1650"
Prent           (ca. 1700)    [Rademaker, Abraham (etser)]
"Schreyershoek tot Amsterdam 1650".
Voor Abraham Rademaker zie: https://rkd.nl/explore/artists/65367

papier; inkt;  B=11.5cm, H=8cm (Papier); B=10.5cm, H=6.7cm (Afbeelding); 
 

205. Object nr.: 18851  
"Abdye en Buerkerk te Egmont binnen 1680"
Prent           (ca. 1700)    [Rademaker, Abraham (etser)]
"Abdye en Buerkerk te Egmont binnen 1680".
Voor Abraham Rademaker zie: https://rkd.nl/explore/artists/65367

papier; inkt;  B=11.8cm, H=8cm (Papier); B=10.6cm, H=6.7cm (Afbeelding); 
 

206. Object nr.: 18852  
"Velsen 1617"
Prent           (ca. 1700)    [Rademaker, Abraham (etser)]
"Velsen 1617".
Voor Abraham Rademaker zie: https://rkd.nl/explore/artists/65367

papier; inkt;  B=11.4cm, H=8.1cm (Papier); B=10.5cm, H=6.7cm (Afbeelding); 
 

207. Object nr.: 18853  
"Velsen 1630"
Prent           (ca. 1700)    [Rademaker, Abraham (etser)]
"Velsen 1630".
Voor Abraham Rademaker zie: https://rkd.nl/explore/artists/65367

papier; inkt;  B=11.7cm, H=8.5cm (Papier); B=10.5cm, H=6.7cm (Afbeelding); 
 

208. Object nr.: 18854  
"Kastricum 1622"
Prent           (ca. 1700)    [Rademaker, Abraham (etser)]
"Kastricum 1622".
Voor Abraham Rademaker zie: https://rkd.nl/explore/artists/65367

papier; inkt;  B=11.3cm, H=8.3cm (Papier); B=10.5cm, H=6.8cm (Afbeelding); 
 

209. Object nr.: 18855  
"De Kerk tot Kastricum."
Prent           (ca. 1700)    [Rademaker, Abraham (etser)]
"De Kerk tot Kastricum.".
Voor Abraham Rademaker zie: https://rkd.nl/explore/artists/65367

papier; inkt;  B=11.3cm, H=8.3cm (Papier); B=10.5cm, H=6.8cm (Afbeelding); 
 

210. Object nr.: 18856  
"Kleine Hout Poort te Haarlem"
Prent           (ca. 1700)    [Rademaker, Abraham (etser)]
"Kleine Hout Poort te Haarlem" "1610".
Voor Abraham Rademaker zie: https://rkd.nl/explore/artists/65367

papier; inkt;  B=11.5cm, H=8.3cm (Papier); B=10.5cm, H=6.7cm (Afbeelding); 
 

 

Uitgebreid zoeken

Zoekresultaat verdeeld over 9 pagina's, met elk (max.) 30 objecten:

Begin        Vorige      1   2   3   4   5   6   7   8   9       Volgende       Eind

Laatste wijziging binnen getoonde objecten: 28 oktober 2024