Aantal gevonden objecten : 225 (uit: 4949)
Getoond wordt object : 151 t/m 180
|
|
Gesorteerd op: Object nr.
|
|
Zoekresultaat verdeeld over 8 pagina's, met elk (max.) 30 objecten:
Begin
Vorige
1
2
3
4
5
6
7
8
Volgende
Eind
Klik op object voor vergroting en meer informatie
151. |
|
Object nr.: 18450
Kaart met deel van Noord-Holland
Landkaart (ca. 1700 - 1750) [Deur, Abraham (ontwerper (scripsit, eerder graveur))]
Repro van een ingekleurde kaart met een deel van Noord-Holland van Haarlem tot Heemskerc. De kaart is onderdeel van een 16-bladskaart van Hoogheemraadschap Uitwaterende Sluizen. Voor Abraham Deur zie: https://rkd.nl/explore/artists/375223
papier; B=66cm, H=51.5cm (Papier);
|
|
152. |
|
Object nr.: 18470
Kasteel "Assenburch" te Heemskerk
Prent (ca. 1620) [Vinckeboons, David (tekenaar); Visscher, Claes Jansz. (drukker)]
Afbeelding van het kasteel "Assenburch" te Heemskerk. Op de voorgrond links loopt een valkenier met een valk op zijn arm en een lans over zijn schouder, met drie jachthonden over de brug over de slotgracht. Op het met bomen omzoomde pad langs de slotgracht staat aan de linkerzijde een pauw met opgestoken veren en rechts schuurt een kat zijn nagels aan een boom; op het pad zijn mogelijk de kasteelheer en zijn dame afgebeeld. Gravure door David Vinckeboons (1576-1629) uitgegeven door Claes Jansz. Visscher (1587-1652). Voor David Vinckeboons zie: https://rkd.nl/explore/artists/81117 Voor Claes Jansz. Visscher zie: https://rkd.nl/explore/artists/81246
papier; B=35.7cm, H=28.2cm (Papier); B=25.0cm, H=19.7cm (Plaatafdruk);
|
|
153. |
|
Object nr.: 18481
Het Huis te Marquette
Prent (ca. 1700 - 1730) [Schijnvoet, Jacobus (graveur)]
Afbeelding van het Huis te Marquette. Met onderschrift: "Het huis te Marquette, op de linker zijde, nevens haar rondeel.". Gravure met linksonder de signatuur "J.S.F." van Jacobus Schijnvoet (1685-na 1733). Afbeelding lijkt op prent 5 uit het boek "Zegepralent Kennemerland". Voor Jacobus Schijnvoet zie: https://rkd.nl/explore/artists/70479
papier; B=17.9cm, H=13.9cm (Papier); H=13.1cm (Afbeelding);
|
|
154. |
|
Object nr.: 18599
Portret Joost van den Vondel (1587-1679)
Prent (ca. 1653 - 1654) [Lutma, Janus (hamergraveur)]
Een prent van de buste van de dichter Joost van den Vondel (1587-1679) in rechter zijaanzicht. De buste staat op een gebeeldhouwde sokkel met de afbeelding van een zwaan en is voorzien van Latijnse opschriften "Opus mallei per J. Lutma; Olor Batavus". Achter de buste+sokkel staat een luit afgebeeld. Aan de boven/onderrand van de prent de Latijnse opschriften "Omni Bus; J. Vondelius" Op de achterzijde van de prent staat in een 19e eeuws handschrift in bruine pen: "Aan de Amsterdamsche Rederijkers Kamer Achilles aangeboden door haar lid J. Schutte Hogmar". Gravure is van Janus Lutma (1624-1689). Zie verder de beschrijving Van Venetiën 17-7-1997-2 en "Dateering van een paar Vondelportretten" door J.F.M. Sterck, Studio Catholica [1929], te raadplegen via www.dbnl.org. Joost van den Vondel (Keulen, 17 november 1587 – Amsterdam, 5 februari 1679), bijgenaamd 'de Prins der dichters', was een Nederlandse dichter en toneelschrijver die vele genres beoefende: leer- en lofdichten, lyriek, emblemen en grotere verhalende gedichten. Zelf achtte hij de tragedie het hoogste genre, waarvan hij er drieëndertig vervaardigde. De bekendste is Gijsbrecht van Aemstel (1637). De toneelstukken Lucifer (1654), Adam in ballingschap (1664) en Noah (1667), Vondels laatste tragedie, vormen een trilogie over de zondeval van achtereenvolgens de engelen, de eerste mens en de eerste mensheid. Vondel komt met zeven titels voor in een top 100 van belangrijkste Nederlandse toneelstukken. Voor de werken van Joost van den Vondel zie: http://www.dbnl.org/tekst/vond001dewe04_01/index.htm Voor Janus Lutma zie: https://rkd.nl/explore/artists/51419
Papier; B=23cm, H=29cm (Papier); B=21cm, H=27cm (Plaatrand);
|
|
155. |
|
Object nr.: 18600
Portret Pieter Corneliszoon Hooft (1581-1647)
Prent (ca. 1640) [Lutma, Janus (hamergraveur)]
Portret van de buste van Pieter Corneliszoon Hooft (1581-1647) met bovenschrift P.C. Hooft en onderschrift "Alter Tacitus, opus mallei per Ianum Lutma". Portret uitgevoerd als een gelauwerd beeld in een nis. Gravure is van Janus Lutma (1624-1689). Beschreven door F.Muller onder 2525. Zie verder Van Venetiën 17-7-1997-1. Voor Janus Lutma zie: https://rkd.nl/explore/artists/51419
papier; B=21.2cm, H=28.8cm (Papier);
|
|
156. |
|
Object nr.: 18607
Kom
Kom (ca. 1680 - 1720)
Kom van Chinees porcelein, blauw-wit, geglazuurd op de buitenzijde, binnenrand en -bodem voorzien van bloemmotieven op de rand in z.g.n. perken.
porselein; glazuur; H=15cm (Geheel); B=30.5cm (Bovenrand); B=15cm (Bodem);
|
|
157. |
|
Object nr.: 18608
Dekselpot
Dekselpot (ca. 1700 - 1750)
Dekselpot van delfts aardewerk, blauw-wit, geglazuurd. Op buitenzijde voorzien van bloemmotieven (deksel ontbreekt).
aardewerk; glazuur; H=26.5cm (Geheel); B=9.5cm (Bovenrand); B=12cm (Deksel);
|
|
158. |
|
Object nr.: 18649
Plattegrond van Beverwijk
Plattegrond (ca. 1650)
Plattegrond met titel "Beverwyck" met linksboven het stadswapen en rechtsonder enkele straatnamen en schaalaanduiding. Vrijwel identiek aan de afbeeldingen van Hendrik Hondius (Zie ook: 18589) en Joan Blaeu (Zie ook: 18648).
papier; B=26.3cm, H=21.5cm (Papier); B=25.1cm, H=20.4cm (Afbeelding);
|
|
159. |
|
Object nr.: 18674
Ruïne van een kasteel
Tekening (ca. 1650 - 1680) [Wijck, Thomas (tekenaar)]
Ruïne van een kasteel, deels overgroeid. Tekening in rood krijt, toegeschreven aan Thomas Wijck (ca. 1616-1677). Voor Thomas Wijck zie: https://rkd.nl/explore/artists/84301
papier; krijt; B=24.9cm, H=24.7cm (Papier);
|
|
160. |
|
Object nr.: 18675
De brug
Prent (ca. 1640 - 1670) [Wijck, Thomas (graveur)]
De brug; stenen brug met poort. Linksboven monogram "TW". Toegeschreven aan Thomas Wijck (ca. 1616-1677). Voor Thomas Wijck zie: https://rkd.nl/explore/artists/84301
Papier; B=14.0cm, H=12.3cm (Papier);
|
|
161. |
|
Object nr.: 18676
De Watermolen
Prent (ca. 1630 - 1680) [Wijck, Thomas (graveur)]
De Watermolen. Rechtsboven monogram "TW". Wordt toegeschreven aan Thomas Wijck (ca. 1616-1677). Voor Thomas Wijck zie: https://rkd.nl/explore/artists/84301
papier; B=17.5cm, H=14.7cm (Papier); B=17.1cm, H=14.3cm (Plaatrand); B=16.9cm, H=14.0cm (Afbeelding);
|
|
162. |
|
Object nr.: 18677
"De vallende Bedelaar"
Prent (ca. 1630 - 1680) [Wijck, Thomas (tekenaar, graveur, schilder)]
Een prent naar Thomas Wijck (Beverwijk 1616 - 1677 Haarlem). In een Italiaans aandoende stad loopt een man tegen een pilaar, terwijl een jongen zich achter de pilaar verbergt. L.o: "TW" verso in potlood: "B. 11 en Dut. 11 / No. 11"; in bruin verzamelaarsstempel of handtekening ".Rump...". 'Lazarillo van Tormes' was een beroemde, anonieme, Spaanse schelmenroman, voor het eerst verschenen in 1554. Lázaro vertelt in het 1ste hoofdstuk over zijn jeugd. Een blinde die zijn eerste leermeester is, neemt hem mee naar Salamanca: deze is echter een geslepen kwakzalver, en leert Lazarillo allerlei trucjes om mensen geld af te troggelen. De blinde is gierig, en Lazarillo is genoodzaakt om van hem te stelen, omdat hij maar weinig eten krijgt. Lázaro is de vernederingen en slagen beu, en laat zijn meester opzettelijk tegen een zuil aanlopen. Hij vertrekt, niet wetend of de meester nog leeft of niet. Deze scène wordt blijkbaar afgebeeld op onze prent. Misschien heeft Thomas Wijck scènes uit de roman getekend voor de illustratie van een nieuwe editie. De facsimilie bevindt zich in meerdere collecties, waaronder die van The Metropolitan Museum of Art. Daar is ook een - andere - prent naar Thomas Wijck, getiteld 'Lazarillo Stealing Grapes from the Poor Blind Beggar'. Voor de roman zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Lazarillo_van_Tormes Onze prent komt ook voor in 'thirty-nine facsimiles of rare etchings' by William Young Ottley. Voor Thomas Wijck zie: https://rkd.nl/explore/artists/84301
Papier; B=12.1cm, H=13.5cm (Papier); B=11.8cm, H=13.1cm (Plaatrand); B=11.4cm, H=12.7cm (Afbeelding);
|
|
163. |
|
Object nr.: 18678
"Matrozen werkzaam op den oever"
Prent (ca. 1630 - 1680) [Wijck, Thomas (graveur)]
Afbeelding van matrozen die op de oever vaten verladen. Op de achtergrond een stadswal en huizenpartij, waartegen een tweetal binnenschepen zijn aangemeerd. Gravure van Thomas Wijck (ca 1616-1677). Linksboven het monogram "TW". Op de achterzijde met potlood "W/C". Voor Thomas Wijck zie: https://rkd.nl/explore/artists/84301
papier; drukinkt; B=11.5cm, H=12.1cm (Papier); B=11.4cm, H=12.0cm (Plaatrand); B=10.9cm, H=11.5cm (Afbeelding);
|
|
164. |
|
Object nr.: 18679
"De Oosterse Koopman"
Prent (ca. 1630 - 1680) [Wijck, Thomas (graveur)]
Afbeelding van een oosterse koopman die aanwijzingen geeft bij het verladen van vracht. Op de achtergrond aan de overzijde van het water een huizenpartij met rechts stenen bruggen. Gravure van Thomas Wijck (ca 1616-1677). Linksboven het monogram "TW". Op de achterzijde met potlood "W/C". Voor Thomas Wijck zie: https://rkd.nl/explore/artists/84301
Papier; B=10.8cm, H=12.0cm (Papier);
|
|
165. |
|
Object nr.: 18680
"Breiend meisje en hengelaar"
Prent (ca. 1630 - 1680) [Wijck, Thomas (graveur)]
Afbeelding van een breiend meisje en een hengelaar. Op de achtergrond aan de overzijde van het water een huizenpartij. Gravure van Thomas Wijck (ca 1616-1677). Linksboven het monogram "TW". Voor Thomas Wijck zie: https://rkd.nl/explore/artists/84301
papier; drukinkt; B=12.0cm, H=11.2cm (Papier); B=11.7cm, H=11.0cm (Afbeelding);
|
|
166. |
|
Object nr.: 18681
"De Naaister"
Prent (ca. 1630 - 1680) [Wijck, Thomas (graveur)]
Afbeelding van een naaister. Om haar heen enkele handelaren met ezel. Op de achtergrond een zuilenpartij en stenen brug met huis. Gravure van Thomas Wijck (ca 1616-1677). Middenonder het monogram "TW". Op de achterzijde vermoedelijk een verzamelaarsmerk "Degenhart". Voor Thomas Wijck zie: https://rkd.nl/explore/artists/84301
Papier; B=7.2cm, H=8.2cm (Papier); B=7.0cm, H=8.0cm (Afbeelding);
|
|
167. |
|
Object nr.: 18691
Unie van Utrecht 1579
Prent (1675)
Symbolische voorstelling van de Unie van Utrecht op 23 januari 1579. Prent stamt vermoedelijk uit L. van den Bosch: Schauplatz des Krieges ... in den Vereinigten Niederlanden, Amsterdam, 1675.
papier; drukinkt; B=25.5cm, H=27.8cm (Papier); B=25.5cm, H=27.1cm (Afbeelding);
|
|
168. |
|
Object nr.: 18692
Benoeming Frederik Hendrik, Prins van Oranje tot stadhouder in 1625
Prent (ca. 1700 - 1730) [Picart, Bernard (tekenaar)]
Benoeming van Frederik Hendrik, Prins van Oranje tot stadhouder in 1625. Met onderschrift: "Frederic Henric Prince van Orange, doet zijn Eedt als Stadhouder op de Rolle". Gravure naar een tekening van Bernard Picart (1673-1733). Komt ook voor in "Memoires de Frederic Henri, Prince d'Orange par B. Picard, Amsterdam, 1738". Voor Bernard Picart zie: https://rkd.nl/explore/artists/63267
papier; B=16.3cm, H=14.0cm (Papier); B=13.6cm, H=11.1cm (Plaatrand); B=13.1cm, H=10.2cm (Afbeelding);
|
|
169. |
|
Object nr.: 18696
Prins Willem III van Oranje bevorderd tot Kapitein Generaal 1672
Prent (ca. 1675) [Hooghe, Romeyn de (graveur); Decker, Coenraet (graveur)]
Bevordering van Prins Willem III van Oranje tot Kapitein Generaal op 25 februari 1672. Met bovenschrift: "Zijn Hoogheijt, d'Heer Prins van Oranje wort Capiteijn Generael gemaakt, den 25 februarij, 1672". Gravure toegeschreven aan Romeyn de Hooghe (1645-1708) of Coenraet Decker (ca 1650-1685). Prent komt waarschijnlijk uit L. van den Bosch: Schauplatz des Krieges ... in den Vereinigten Niederlanden, Amsterdam, 1675. Voor Romeyn de Hooghe zie: https://rkd.nl/explore/artists/39559 Voor Coenraet Decker zie: https://rkd.nl/explore/artists/21286
papier; drukinkt; B=28.0cm, H=19.0cm (Papier); B=25.5cm, H=16.5cm (Afbeelding);
|
|
170. |
|
Object nr.: 18700
Inname Utrecht 1672
Prent (ca. 1675) [Hooghe, Romeyn de (graveur)]
Afbeelding van de inname van Utrecht in 1672. Met bovenschrift: "d'Heeren van Utrecht presenteren des Stadts sleutels an den Koning van Frankrijk, waer op den Koning persoonlyk binnen Utrecht intreckt, den 5 July, Anno 1672." Gravure Romeyn de Hooghe (1645-1708). Prent komt waarschijnlijk uit L. van den Bosch: Schauplatz des Krieges ... in den Vereinigten Niederlanden, Amsterdam, 1675. Voor Romeyn de Hooghe zie: https://rkd.nl/explore/artists/39559
papier; drukinkt; B=28.0cm, H=19.0cm (Papier); B=25.1cm, H=16.3cm (Afbeelding);
|
|
171. |
|
Object nr.: 18725
Portret Joost van den Vondel (1587-1679)
Prent (ca. 1640) [Sandrart, Joachim von (tekenaar); Matham, Theodor (graveur); Danckertz., Cornelis (uitgever)]
Portret van Joost van den Vondel (1587 - 1679). Gravure door Theodor Matham (1606 -1676) naar een tekening van Joachim von Sandrart (1609 - 1688). Uitgever is Cornelis Danckertz. Vermoedelijk een exemplaar vóór de letter. Joost van den Vondel (Keulen, 17 november 1587 – Amsterdam, 5 februari 1679), bijgenaamd 'de Prins der dichters', was een Nederlandse dichter en toneelschrijver die vele genres beoefende: leer- en lofdichten, lyriek, emblemen en grotere verhalende gedichten. Zelf achtte hij de tragedie het hoogste genre, waarvan hij er drieëndertig vervaardigde. De bekendste is Gijsbrecht van Aemstel (1637). De toneelstukken Lucifer (1654), Adam in ballingschap (1664) en Noah (1667), Vondels laatste tragedie, vormen een trilogie over de zondeval van achtereenvolgens de engelen, de eerste mens en de eerste mensheid. Vondel komt met zeven titels voor in een top 100 van belangrijkste Nederlandse toneelstukken. Zie ook: 11081 voor een identieke afbeelding met ondertekst. Voor de werken van Vondel zie: http://www.dbnl.nl/tekst/vond001dewe04_01/ Voor Joachim von Sandrart zie: https://rkd.nl/explore/artists/69604 Voor Theodor Matham zie: https://rkd.nl/explore/artists/53940 voor Cornelis Danckertz. zie: https://rkd.nl/explore/artists/19919
Papier; B=19.1cm, H=24.5cm (Beeldmaat); B=24.8cm, H=37.2cm (Papier);
|
|
172. |
|
Object nr.: 18726
Portret Joost van den Vondel (1587-1679)
Prent (ca. 1650) [Lievensz., Jan (graveur); Bergh, Jacobus van den (uitgever)]
Portret van Joost van den Vondel (1587-1679) voorzien van onderschrift: "In Vondel speelt de Geest van Neèrlants Poëzy: Natuur volmaeckt zijn kunst, en zet haer leven by."door Prudentur (= schuilnaam van van den Vondel). Gravure van Jan Lievensz. (1607-1674). Zie "De Werken van Vondel", deel 4, 1640-1645, op www.dbnl.org Joost van den Vondel (Keulen, 17 november 1587 – Amsterdam, 5 februari 1679), bijgenaamd 'de Prins der dichters', was een Nederlandse dichter en toneelschrijver die vele genres beoefende: leer- en lofdichten, lyriek, emblemen en grotere verhalende gedichten. Zelf achtte hij de tragedie het hoogste genre, waarvan hij er drieëndertig vervaardigde. De bekendste is Gijsbrecht van Aemstel (1637). De toneelstukken Lucifer (1654), Adam in ballingschap (1664) en Noah (1667), Vondels laatste tragedie, vormen een trilogie over de zondeval van achtereenvolgens de engelen, de eerste mens en de eerste mensheid. Vondel komt met zeven titels voor in een top 100 van belangrijkste Nederlandse toneelstukken. Voor de werken van Vondel zie: http://www.dbnl.nl/tekst/vond001dewe04_01/ Voor Jan Lievensz. zie: https://rkd.nl/explore/artists/50003
Karton; Papier; B=12.4cm, H=15.6cm (Beeldmaat); B=12.9cm, H=17.9cm (Papier); B=24.9cm, H=32.0cm (Onderlaag);
|
|
173. |
|
Object nr.: 18727
Portret Joost van den Vondel (1587-1679)
Prent (ca. 1650) [Lievensz., Jan (graveur)]
Portret van Joost van den Vondel (1587-1679) verkleind en gekeerd naar links, met onderschrift onder zijn schuilnaam Prudenter: "In Vondel speelt de Geest van Neerlaents Poëzy: Natuur volmaeckt zijn kunst en zet haer leven by.", uitgegeven in Vondels Poëzy, 1650. Gravure van Jan Lievensz. (1607-1674). Zie: "De Werken van Vondel, deel 4, 1640-1645, op www.dbnl.org Joost van den Vondel (Keulen, 17 november 1587 – Amsterdam, 5 februari 1679), bijgenaamd 'de Prins der dichters', was een Nederlandse dichter en toneelschrijver die vele genres beoefende: leer- en lofdichten, lyriek, emblemen en grotere verhalende gedichten. Zelf achtte hij de tragedie het hoogste genre, waarvan hij er drieëndertig vervaardigde. De bekendste is Gijsbrecht van Aemstel (1637). De toneelstukken Lucifer (1654), Adam in ballingschap (1664) en Noah (1667), Vondels laatste tragedie, vormen een trilogie over de zondeval van achtereenvolgens de engelen, de eerste mens en de eerste mensheid. Vondel komt met zeven titels voor in een top 100 van belangrijkste Nederlandse toneelstukken. Voor de werken van Vondel zie: http://www.dbnl.nl/tekst/vond001dewe04_01/ voor Jan Lievensz. zie: https://rkd.nl/explore/artists/50003
Karton; Papier; B=9.2cm, H=12.5cm (Beeldmaat); B=9.2cm, H=14.5cm (Papier); B=24.9cm, H=32.0cm (Onderlaag);
|
|
174. |
|
Object nr.: 18745
Portret Pieter Corneliszoon Hooft (1581-1647)
Prent (ca. 1640) [Sandrart, Joachim von (schilder)]
Portret van Pieter Corneliszoon Hooft. Kopergravure naar een schilderij van Joachim von Sandrart (1606-1688). In het onderschrift staat: "Pieter Cornelisz Hooft, ridder van St. Michiel, drost te Muyden, baljuw van Goeilant, &c.." met daaronder een 6 regelig gedicht van Joost van den Vondel: "Het brein gespitst op 't roer van Staten te regeeren, En 's werelts Oceaen met kloeckheijt te braveeren, .....enz." Pieter Corneliszoon Hooft (Amsterdam, 16 maart 1581 - Den Haag, 21 mei 1647) was een Nederlandse geschiedkundige, dichter en toneelschrijver. Hij kan beschouwd worden als een van de grondleggers van een serieuze literaire cultuur in het Nederlandse taalgebied, naar het Franse en Italiaanse voorbeeld. Na een reis door Europa studeerde hij rechten in Leiden. Hooft werd een exponent van de renaissance in Nederland en had humanistische ideeën. Hooft staat op de zevende plaats in de in 2002 samengestelde Canon van de Nederlandse letterkunde. Zie ook: sterke gelijkenis met object 18744 en 18746. Voor meerdere portretten van Pieter Corneliszoon Hooft zie: http://www.dbnl.org/auteurs/beeld.php?id=hoof001 Voor Joachim von Sandrart zie: https://rkd.nl/explore/artists/69604
papier; B=18.5cm, H=27cm (Beeldmaat); B=28.5cm, H=32cm (Papier);
|
|
175. |
|
Object nr.: 18746
Portret Pieter Corneliszoon Hooft (1581-1647)
Prent (ca. 1640) [Sandrart, Joachim von (schilder)]
Portret van Pieter Corneliszoon Hooft. Kopergravure naar een schilderij van Joachim von Sandrart (1609 - 1688). In het onderschrift staat een 4 regelig gedicht van L. van Ollefen: "Dus treffend heeft de kunst den braaven HOOFT gemaald; Den Ridder, die zig zelv' een' eeuwgen eerzuil stichtte;..enz." Pieter Corneliszoon Hooft (Amsterdam, 16 maart 1581 - Den Haag, 21 mei 1647) was een Nederlandse geschiedkundige, dichter en toneelschrijver. Hij kan beschouwd worden als een van de grondleggers van een serieuze literaire cultuur in het Nederlandse taalgebied, naar het Franse en Italiaanse voorbeeld. Na een reis door Europa studeerde hij rechten in Leiden. Hooft werd een exponent van de renaissance in Nederland en had humanistische ideeën. Hooft staat op de zevende plaats in de in 2002 samengestelde Canon van de Nederlandse letterkunde. Zie ook: sterke gelijkenis met object 18744 en 18745 (gespiegeld). Voor meerdere portretten van Pieter Corneliszoon Hooft zie: http://www.dbnl.org/auteurs/beeld.php?id=hoof001 Voor Joachim von Sandrart zie: https://rkd.nl/explore/artists/69604
papier; B=19.5cm, H=27.5cm (Beeldmaat); B=25cm, H=40cm (Papier);
|
|
176. |
|
Object nr.: 18823
Coulster/Meerestein
Prent (ca. 1700)
De prent bestaat uit twee afbeeldingen. De bovenste afbeelding toont het huis "Coulster" bij Heiloo, de onderste afbeelding toont "Meerestein" bij Heemskerk. De Prent is afkomstig uit Antiquitates Belgicae of Nederlandse Oudtheden. 3e druk 1715
papier; inkt; B=9.5cm, H=15.5cm (Papier); B=7.8cm, H=13.5cm (Afbeelding);
|
|
178. |
|
Object nr.: 18830
"Abdye en Buerkerk te Egmont binnen 1680."
Prent (ca. 1700) [Rademaker, Abraham (etser)]
"Abdye en Buerkerk te Egmont binnen 1680". Voor Abraham Rademaker zie: https://rkd.nl/explore/artists/65367
papier; inkt; B=11.9cm, H=8.3cm (Papier); B=10.4cm, H=6.5cm (Afbeelding);
|
|
Zoekresultaat verdeeld over 8 pagina's, met elk (max.) 30 objecten:
Begin
Vorige
1
2
3
4
5
6
7
8
Volgende
Eind
|